Minun päiväni (4A)

Minun päiväni

Salla Niemelä 4 A:
Isänpäivänä vuonna 2013 oli tosi tylsää aluksi. Äiti tuli vasta kolmelta töistä, mutta isällä oli vapaapäivä. Minä ja pikkusiskoni Elli halusimme lähteä hotelliin ja isä myös. Kun äiti tuli töistä, me päätimme, että nyt me lähdemme Katinkultaan. Minä nukuin melkein koko matkan. Sitten kun heräsin, olimme perillä, kävimme ostamassa sipsejä ja muuta kaupasta ja suuntasimme sitten hotellille. Siellä oli niin paljon autoja, että pelkäsin, ettei huoneita enää ollut. Mutta olihan niitä. Saimme huoneen numero 147 ja menimme huoneeseemme. Sitten menimme Katinkullan kylpylään ja siellä oli tosi hauskaa. Uimme ainakin yli kaksi tuntia. Sitten kun olimme uineet, menimme huoneeseemme ja valmistauduimme syömään ja jälkiruoaksi sain aivan ihanan minttusuklaapallon ja suklaamurupallon ja kinuskikastiketta ja kermavaahtoa päällä.
Kun olimme syöneet, menimme takaisin hotellihuoneeseen. Pesimme hampaat ja kävimme nukkumaan. Seuraavana aamuna kävimme vielä toisen kerran uimassa ja Angrybirds –puistossa, mutta sitten suuntasimme kotiin.

Sampo Madetoja 4 A:
Sunnuntaina 17.11. kävin ystäväni Jonin luona kylässä. Söin aamupalan nopeasti, että saisin olla Jonilla kaksi tuntia. Kävelin Jonille vaikka satoi räntää ja tuuli kovasti. Kun pääsin Jonille, hän esitteli minulle Kanarian lomalta saamiaan esineitä ja sitten leikimme legoilla. Lopuksi pelasimme tietokonepelejä. Kun tulin kotiin, söin päivällisen ja loppupäivän katsoin televisiota.

Johanna Kopsa 4 A:
Toissaviikon perjantaiaamuna olin syömässä aamupalaa ja puhelimeni soi. Vastasin puhelimeen ja siellä oli paras ystäväni Iida. Iida kysyi, että pääsisinkö koulun jälkeen S-markettiin. Lupasin tulla ja lopetin puhelun.
Kun olin syönyt, menin ulos ja otin pyörän ja lähdin polkemaan kohti koulua. Iida asuu aika kädellä minun taloa ja me kuljettiin yhtä matkaa kouluun. Kun olimme koululla, menimme Felician ja Lauran luo. Me kerrottiin, että me mennään koulun jälkeen kauppaan. Sitten Felicia ja Laura sanoi, että nekin menee kauppaan ja me voitaisiin mennä yhtä matkaa.
Sitten koulu loppui ja me mentiin kaikki neljä tyttöä kauppaan. Felicia ja Laura lähti ennen meitä. Kun ostokset oli tehty, minä ja Iida mentiin kirjastoon lainaamaan kirjoja. Sitten kun oltiin lainattu kirjat, oli minulla vasta kolmen kilometrin matka. Mutta matka sujui nopeasti, koska me höpötettiin koko matka omia juttuja.
Kun tulin kotiin, tein läksyt ja söin välipalan. Sitten olin meidän koiran kanssa ja illalla oli ihana mennä nukkumaan.

Lauri Leinonen  4 A:
Viime kesänä minä muutin Kärsämäelle. Satoi kaatamalla. Piti siirtää ja kääntää, purkaa ja nostaa. Se oli raskasta puuhaa. Aloitimme muuttamisen klo yksitoista ja olimme valmiina vasta klo seitsemäntoista.
Kun pääsimme Kärsämäelle, alkoi avaaminen, rakentaminen, siirtäminen, sisustaminen ja kaikkea muuta.
Kun tuli ilta, söimme, pesimme hampaat ja menimme nukkumaan.

Veera Karkkonen 4 A:
24.12.2013
Vietän päivää perheeni ja serkkujeni kanssa. Aion herätä aamulla kuudelta ja menen katsomaan televisiota. Kun olen katsonut, menen syömään ja sen jälkeen tietokoneelle. Kun kaikki ovat heränneet ja pukeutuneet, lähdemme Siilinjärvelle tuttujen luokse syömään jouluateria.
Kun olemme heillä vähän aikaa, menemme hautausmaalle tai serkkujen luokse. Menemme ehkä serkkujen kanssa hautausmaalle. Kun olemme käyneet haudoilla ja serkkujen luona, menemme kotiin. Kun on ilta, herkuttelemme ja avaamme lahjat. Valvon sitten pitkään.

Niko Ahola 4 A:
Kesälomalla klo 10.15 eräänä päivänä tapahtui seuraavaa.
Kävin Veikan kanssa Jukuparkissa. Menimme ekana isoimpaan keltaiseen pudotukseen ja sitten menimme aikuisten altaan juttuihin. Lähdimme pois altaasta ja söimme ja lähdimme hakemaan Tomin Sievistä. Lähdimme kotiin päin ja veimme Veikan kotiin ja lähdimme omaan kotiin.

Olivia Korpela 4 A:
Koulussa eräänä päivänä leikin välitunnilla ystävieni Sallan ja Veeran kanssa. Leikimme eläimiä. Veera piti kilpailun Sallalle ja minulle. Keräsimme käpyjä maasta, koska leikimme että kävyt ovat rahaa. Kilpailun tarkoitus oli, että kumpi on kiltimpi, voittaa. Palkintona oli neljä käpyä ja leikisti pääsi Veeran kanssa syömään leikkiravintolaan.
Kisa oli hauska. Aloitimme keräämään käpyjä ja veimme ne erään puun juurelle. Jatkoimme leikkiä seuraavana päivänä.

Aapo Kiiskilä 4 A:
Lähdin kouluun puoli yhdeksältä pyörällä. Kun olin koulussa, aloin leikkiä uusilla laitteilla.
Minulla oli ympäristö- ja luonnontietoa kaksi tuntia. Minulla oli hauskaa, koska oli pitkä välitunti. Kun välitunti loppui, minulla oli äidinkielen koe. Sain kokeesta hyvän numeron.
Sitten oli taas välitunti. Leikin melkein aina uusissa laitteissa. Minulla oli vielä toinen äidinkielen tunti.  Sen tunnin jälkeen oli matikan tunti. Kun se tunti loppui, minulta loppui koulu ja lähdin kotiin.

Hiski Laitila 4 A:
Minulla oli synttärit 1.11. Ne vietettiin kotona koulun jälkeen. Mummut ja papat, serkut ja kaverit tulivat sinne. Sain lahjaksi vaikka mitä esim. kiikarit ja kannettavan pelikonsolin, jolla kaikki sai pelata kymmenen minuuttia. Me oltiin ulkona ja syötiin kakkua. Oli jo ilta, kun kaikki vieraat lähtivät. Synttärien jälkeen rakensin legoilla ja menin nukkumaan.

Iida Surakka  4 A:

Syyslomalla eräänä aamuna Johannalta tuli viestiä, että tuutko mun kans uimaan. Laitoin takas että voin. Päivemmällä lähdin Johannan luo ja sitten sieltä lähdettiin Haapaveden uimahallille. Kun oltiin uitu, mentiin Halpa-Halliin ja käytiin syömässä. Illemmalla lähdettiin kotiin päin ja kun oltiin perillä, Johanna tuli meille yöksi. Me otettiin kuvia ja tehtiin ruokaa ja muuta kivaa.

Kai Steffensen  4 A:

Yhtenä vapaapäivänä, kun olin kotona, minulla oli tylsää. Kun pelasin tietokoneella, ovikello soi ja avasin oven. Siellä oli Sampo ja Hiski. He halusivat pelata koripalloa. Ensin me syöttelimme toisillemme ja sitten pelasimme toisiamme vastaan. Kun aika oli kulunut, lähdin kotiin syömään.

Laura karhu.4A:
Aamulla heräsin sunnuntai aamun valjetessa ja muistin että pääsen hirvipeijaisiin aputytöiksi. Luulin että tulisi tylsää,mutta juuri kun olin miettimässä tätä asiaa niin pikkuveljeni kolisteli jo omassaan huoneessaan. Siihen se ajattelu jäi. Sen jälkeen söin ja pesin hampaat ja äiti sanoi viimein:Lähdetään! Minä menin panemaan vaatteita päälle ja sitten mentiin.Kun saavuttiin seurakunta talolle niin siellä ei ollut muuta kuin pari henkilöä. Sitten jaettiin hommat: ja mun hommaksi tuli tietenkin juomien hyysääminen:) Kello löi viimein 12:00 Vieraita alkoi tulla. Olin vähä väliä katsomassa ettei jumat olleet loppuneet.Kotikalja teki hyvin kauppansa.Mä olin ahertanut tunnin, alkoi tulla nälkä. Mä sanoin yhdelle naiselle – Huolehdi sä juomat , niin mä meen syömään.Vaan turha oli haaveeni......ei se niitä muistanut.
Mä jouduin juoksemaan, taas niitten mehukannujen kannssa.Viimein mä voin syödä kun sain kannut täyttettyä. Sitten se hirveä hössötys jatkui.....
Viimein ruuhka väheni ja piti siivota. Mutta olihan siellä käviöitä:236
Illalla mä totesin että oli melkoinen päivä ja kivaa se oli:)

Jaa sosiaalisessa mediassa:

Kommentit

Oli joulukuun ensimmäinen päivä ja Aatu vielä nukkui. Odotettiin että se herää. Kun Aatu heräsi avattiin joulukalenterit. Minua jännitti mitä saan Haribo-kalenterista. Kuitenkin sain vain pahoja nallekarkkeja. Mutta muut sai paljon parempia kuin minä. Aatu sai toffeeta, Miska ja Lauri sai suklaata. Sain kuvakalenterista junan kuvan ja ja muut sai paremman kuvan kuin minä. Minua harmitti. Menin pukemaan ja sen jälkeen menimme viemään äidin kanssa pojat mummulle. Söin hyviä pipareita mummulla. Kun olin syönyt ne, minä ja äiti lähettiin mun kymppisynttäreilleni. Siellä sain istua kirkossa noin 1h 30 min. Sitten menimme seurakuntatalolle. Seurakuntatalolla oli kolme rastia. Kun kymppisynttärit loppuivat, kaikki ketkä oli täyttäneet tänä vuonna kymmenen saivat Laulutuuli-kirjan ja pinsetin. Päivä meni ihan hyvin.

Lisää uusi kommentti

Plain text

• HTML-merkintää ei sallita.
  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.